Jamie’s Quick Chicken Laksa



Who doesn’t love a good curry and Jamie has a delicious Laksa recipe to make your mouth water. Beautifully crisp chicken in a mildly spiced broth with coconut milk and asparagus. Mix through rice noodles and finish with fresh coriander and red chilli. Delicious!
This easy recipe is from Jamie’s 15 Minute Meals television series – first aired on Channel 4 in 2012.
Read the full recipe on page 44 of Jamie’s 15 Minute Meals book or take a look at the ingredient list below for the basics:
Chicken:
4 skinless, boneless chicken thighs
1 tsp Chinese five spice
1 tsp runny honey
1 tbsp sesame seeds
1 fresh red chilli
Laksa:
1 chicken stock cube
1 butternut squash (neck end only)
2 cloves garlic
1 thumb sized piece ginger
1 fresh red chilli
1 tsp turmeric
½ bunch spring onions
1 tsp peanut butter
4 dried kaffir lime leaves
½ bunch fresh coriander
1 tbsp sesame oil
1 tbsp low salt soy sauce
1 tbsp fish sauce
300g medium rice noodles
2 bunches asparagus
1 x 400g tin light coconut milk
3 limes

Links from the video:
Sausage Gnocci |
More Food Tube videos |

For more nutrition info, click here:

Jamie Oliver’s Food Tube |
Subscribe to Food Tube |
Twitter:
Jamie’s Recipes App |
Tumblr:
Facebook |
More great recipes |

#FOODTUBE

x

source

Leave a Reply

43 Comments on "Jamie’s Quick Chicken Laksa"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Muhammad Ammar
Guest

I aint a chef but that is not laksa. Nope nope nope. Not sure which part of the world you pick that up.?

Jerome Tan
Guest

That's not laksa…?

Martina Schultze
Guest

I don't care what this dish is called – It looks so damn delicious too me :D?

Walter H. White
Guest

does he like making rustic dishes? cuz he does everything rustic.?

Blue and Green
Guest

DISGUSTING. This is ANYTHING but fucking laksa Jamie you gay little shit. Fucking embarrassing!?

naruhina012607
Guest

Looks delicious i'm not gonna lie but that ain't laksa?

Victor .A
Guest

What the fuck is this shit again?

Jack Chen
Guest

not what I will call laksa. I need some clarification here, especially if 'asians' use squash and peanut butter in a dish.?

Tim Cheung
Guest

guys. it's his take on a "Thai" chicken "Laksa" clearly he just does whats easy to make. It just looks like Pad Thai with the base of laksa. just cause it's not swimming in a orange red soup and doesn't contain cockles/dried bean curd/fish cake/prawns/copious amount of beansprouts/ and the laksa leaves it does not mean it's not Laksa. Everything he cooks is his take on whatever he's cooking. Even this dishes Name is Thai Chicken Laksa, it's all wrong anyways.?

Charlie Pace
Guest

your shows are terrific?

The Perfection
Guest

Every Food Rescipe Is DELICIOUS?

daipaulig
Guest

Organic stock cube????

Shasha Lee
Guest

injustice to laksa!?

Emina Murato
Guest

it looks so delicious?

BeerBiceps
Guest

laksa is heaven?

Arief Imran Roslan
Guest

not laksa but looks very good?

pj bradley
Guest

'Insulting and inaccurate': Jamie Oliver faces fierce backlash over his claim that young British workers are 'lazier' than Europeans.cancel your subscription.English traitor?

Tea Holistic
Guest

Cuckoo ,,, cuckoo Laksa?

YE CHEN
Guest

Maybe a nice soup rice noodle but definitely not Laksa. Although it might taste good for western people, it cant survive if you serve it in Asia.?

Mal big
Guest

Why on earth does Jamie use cutting boards as plates? I went to one of his vastly overpriced restaruants and the food came served up on a small cutting board, very annoying.?

pattayaguideorg
Guest

That ain't Laksa – its typical English shit slop pot crap – this guy should try cooking without being totally shit faced , he should check into a few A.A. meetings and sign up to a cooking school and get some cooking lessons – what ever that's supposed to be – it's a disgrace?

dunkenus
Guest

WE DEMAND A FRESH SARDINE BROTH LAKSA WITH TAMARIND JUICE?

Mohammad Ridzuan
Guest

A triggered Malaysian right here?

Kenny Tcy
Guest

Looks good but this is not the laska from the Asian. The main ingredient of the laska is the minced fish. =) Fresh Sardin.?

Nickname Nick
Guest

Jizz in my pants…?

ana severo
Guest

Ameiiiiiiiiiii?

Yugaaa Shan
Guest

Isn't laksa a Malaysian dish??

Anna ?uniewska
Guest

Laksa means shit in Polish… Hard to listen to this now.?

Jason Emanuel Lee
Guest

I am Malaysian, but I think all you Malaysian brethren should calm down. The video says it all … JAMIE'S Quick Chicken Laksa. This means it's not authentic, and it's his rendition of a curry laksa. In fact, as much as it is not original or authentic, you can't call him out because the fact of the matter is he didn't mention this was authentic.?

Prajitha Mohanan
Guest

this is no where near the real laksa?

Mike Wilkinson
Guest

People this recipe is the fucking bomb!!!! I made it last night, truly the best EVER!!!?

Elvin Loh
Guest

im malaysian but, this is not a laksa. laksa is prawn broth add chili paste but not curry please?

Christene Delacruz
Guest

A Filipino here but I'm triggered. This ain't Laksa.?

LumpySpacePen
Guest

I was really excited to see a recipe for laksa but these ingredients are really bizarre. Laksa is a soupy combination of curry paste, paprika, garlic, lemon grass, coconut milk, chicken, and thick, round rice noodles. Condiments are fish sauce, herbs, and thinly sliced cabbage. Your recipe reminds me of kare kare, a Filipino stew.?

michael misantrope
Guest

what kind of laksa is that?. I have never made it or seen it done this way.btw laksa is Singaporean not Malaysian.but I will try this recipe asap
.?

marmalike
Guest

Now I know how Italians feel when Asians massacre spaghetti bolognese weeps ?

Mohamed Abdul nabi
Guest

can i use carrots instead of squash ??

Ryan Wee
Guest

It is a much loved local delight in Singapore.?

Miss Melanin
Guest

Buena petito???

JJ W
Guest

he dont know what is laksa?

Zan Salleh
Guest

confused! never seen laksa like that before?

d34dj0k3r
Guest

That is a weird laksa.?

anthony ashworth
Guest

made a version of your butternut Squash laksa cups last night using …rice . put it in storage bags in the fridge , it has gone really thick. It tastes really nice but the texture has gone wrong, what can I do to rescue it? I thought about putting it in a blender or adding water??

wpDiscuz